Slordig Warga wint met 0-4 van Langweer

Tsjillanleane 27
8525GP
LANGWEER

Warga won uiteindelijk met 0-4 van Langweer, maar miste in het tweede bedrijf kans op kans. Het had uiteindelijk ook wel in 2-9 kunnen eindigen. Verder het opvallende optreden van scheidsrechter Strampel. Hij floot niet slecht, maar strooide met gele kaarten. In dit zeer sportieve duel alleen maar “praat” kaarten en voor het even wegschoppen van de bal werd ook direct naar het vestzakje gegrepen. Het begin van de wedstrijd werd ook al onderbroken, omdat beide elftallen verschillende kleuren klitte banden om hun kousen hadden.

De laatste competitiewedstrijd van voor de corona was die op 8 maart 2020 tegen Langweer en de eerste in 2021 is Langweer uit wederom de tegenstander van de ploeg van trainer André Onclin. Na vier jaar Joop Braber als trainer bij Langweer staat nu Rob Ton voor de groep. Warga kende een aardige beker en kwam redelijk ongeschonden de wedstrijden door. Vandaag bij Warga wel afwezig laatste man en aanvoerder  Peter Talsma. De laatste training werd afgesloten met een paar hechtingen. De eerste kans in de wedstrijd was voor Langweer en wat dat betreft kwam Warga niet echt scherp uit de kleedkamer. Dit was eigenlijk het gehele euvel van de eerste helft bij Warga, de echte intensiteit ontbrak. Warga was dan wel beter, maar speelde slordig. Bij Warga dit keer in de spits Jurre van de Meulen en de bonkige van de Meulen was in de spits wel een aanspeelpunt. De eerste kans was ook voor Jurre, maar zijn inzet spatte uiteen op de paal. Bij Langweer de 52 jarige Gosse Cox op goal en echt moeilijk had hij het niet. Toch zou de 0-1 op het scorebord komen. Hij scoort bijna nooit, maar deze keer dus wel. Jilles Jan Kooistra ging op rechts goed door en terwijl iedereen een voorzet verwachtte schoot Jilles Jan de bal in het dak van de goal. Bij Warga viel in de eerste helft Ype Kerkstra al geblesseerd uit en hij werd vervangen door Wietze Wybrandi. Ruststand 0-1.

Na de thee wederom het eerste wapenfeit van Langweer. Een goed schot werd fantastisch door Warga keeper Edgar van IJs tot corner verwerkt. Warga weer wakker en voetballend had men eigenlijk weinig te duchten van Langweer. Toch is zo’n 0-1 natuurlijk niet echt comfortabel en wat dit betreft kwam de 0-2 als geroepen. Jurre van de Meulen was de naam en hij verdiende dit ook. Hierna toch ook weer kansjes voor Langweer en dat mocht de Wergeaster verdediging zich aanrekenen. In de laatste 20 minuten een uitgeblust Langweer en Warga kreeg kans op kans. Jan de Boer kwam nog eens oog in oog te staan met Cox, maar zijn lob ging net over. Hij maakte dit even later weer goed door de 0-3 te scoren en met een eigen doelpunt werd de eindstand uiteindelijk op 0-4 bepaald. Warga haalde het einde niet met 11 man, want Wietze Wybrandi kreeg nog zijn tweede gele kaart voor het, na het fluitsignaal van Strampel, maken van een doelpunt. Een gedegen overwinning, maar eigenlijk was het verweer van Langweer te zwak om nu al te zeggen waar Warga staat. De tegenstander van komende zondag, Terschelling, zal vast meer tegenstand op de mat leggen.

Floris.