Warga laat het liggen tegen Harlingen (0-1)

fc Harlingen 1 (zon)

10 april 2022 14:00

AJ Slag

Na een goede serie speelde Warga tegen Harlingen een draak van een wedstrijd. Overigens, dit was niet de verdienste van Harlingen, want ook zij speelden niet best. Voor het publiek viel er dan ook bitter weinig te genieten op sportpark Wergea.

Door: Floris Sinnema                                                                                                                    10 april 2022

Vandaag in Wergea de wedstrijd tussen Warga en Harlingen. Een belangrijk duel voor beide teams ivm de eventuele plaatsing voor de nacompetitie in 4B. Op 24 oktober werd het in Harlingen een 2-1 winst voor de thuisploeg. De ploeg van trainer Steffen Hansma, bezig aan zijn 2e seizoen en hij plakt er nog een 3e aan vast, verloor vorige week met 0-2 van Terschelling en afgelopen donderdag speelde men zeer teleurstellend gelijk tegen laagvlieger Langweer. De wedstrijd van afgelopen donderdag van Warga tegen Boornbergum werd afgelast en is weer voor komende woensdag vastgesteld. Warga deed het afgelopen zondag een stuk beter, want uit werd titelkandidaat Bakkeveen met 2-3 verslagen. Bij Harlingen is de grote man, Remko Zandberg. Hij liet 11 keer het net bollen. In Harlingen viel spits Anton Hobert destijds uit en hij is de rest van het seizoen uitgeschakeld. Een gemis voor Warga, maar ook weer nieuwe kansen voor spelers. Jurre van de Meulen is nog jong, maar hij pikt tot nu toe zijn doelpunten mee als spits.

Helaas voor Warga was van de Meulen geblesseerd en speelde Warga met een soort hangende spits, Bart Boersma. Over de eerste helft kunnen we kort zijn: er gebeurde bitter weinig voor de beide doelmannen. Warga kreeg zegge en schrijve één kans, maar de inzet van Jan de Boer ging net voorlangs. Beide ploegen probeerden het verder wel, maar het beetje gevaar dat er misschien was kwam voort uit stilstaande spelsituaties. Harlingen bleef vaak wat hangen, daardoor moest Warga het spel maken, maar dit kwam niet uit de verf. Van de 0-0 ruststand zal dan ook niemand vreemd hebben opgekeken.

Na de thee eigenlijk hetzelfde beeld. De eerste kans was weer voor Warga. Uit een corner werd goed binnen gekopt, maar Harlingen keeper Pieter Wesseloo redde bekwaam. Hierna twee goedwillende ploegen, maar het voetbal werd er niet echt beter op. In het laatste kwartier begon Harlingen toch wat te drukken, maar ook nu geen uitgespeelde kansen. Toch zou er een doelpunt vallen en wel in de 90e minuut. Uit een corner kopte Mateusz Ijpe de bal  achter de kansloze Warga keeper Edgar van IJs. Deze 0-1 werd tevens de eindstand en met deze 3 punten doet Harlingen goed zaken in de strijd om een nacompetitieplaats. De rustig fluitende Slag uit Rouveen hield in deze wedstrijd de kaarten op zak.

Eigenlijk verdiende deze wedstrijd geen winnaar. De gelukkigste ploeg won. Harlingen supporter Wiepke Zondervan had hier een andere mening over, maar hij bekeek dit natuurlijk door die bekende roze Harlinger bril. Maar mooi dat er zoveel supporters uit Harlingen waren. Dat bracht wat leven in de hele tamme brouwerij die we op het veld zagen. Harlingen mag het Paasmaandag opnemen in en tegen koploper Bakkeveen. Warga speelt woensdag thuis de inhaalwedstrijd tegen Boornbergum en op Paasmaandag mag men naar Boornbergum toe.