Warga tegen MKV’29 gestaakt in 26e minuut

MKV'29 1

27 maart 2022 14:00

J.K. van Houten

In een zonnig Wergea moest Warga vandaag aantreden tegen MKV ’29. Een wedstrijd met verschillende belangen. MKV’29 gaat voor de titel in 4B en Warga wil zich graag plaatsen voor de nacompetitie. MKV’29 trainer Jan Hankel is inmiddels met zijn 4e seizoen bezig en hij staat ook het volgend seizoen aan het roer bij de Leeuwarders. MKV’29 heeft met Carlo Schambach (16 keer) en Hielke van der Leij ( 12 keer) spelers in de gelederen die het net gemakkelijk weten te vinden. MKV’29 heeft dan ook de meeste doelpunten voor in deze klasse (49), maar ook het minste tegen (11). Kijkend naar de laatste 10 thuiswedstrijden van Warga tegen MKV’29 dan won Warga er vijf, vier werden verloren en er werd één keer gelijk gespeeld. Opmerkelijk waren wel de uitslagen in het seizoen 2001/2002 en 2009/2010. Warga won toen respectievelijk met 10-0 en 10-2. Na een wat mindere periode heeft de ploeg van oud MKV’29 trainer André Onclin de opgaande lijn weer wat te pakken. Natuurlijk zijn er wat langdurig geblesseerden, maar dat kon aardig worden opgevangen met wat jeugd. Wisselvallig is de ploeg nog wel, maar dit komt natuurlijk ook doordat er eigenlijk nog nooit in een vaste samenstelling kon worden gespeeld. Echter, daar hebben alle ploegen last van in deze C- tijd. Warga was in 2022 nog ongeslagen. De laatste keer dat er werd verloren was op 7 november en de tegenstander van toen? Inderdaad, MKV’29. Bij Warga ontbraken de zieke Frids Fridsma en Jilles Jan Kooistra stond eind maart nog op de lange latten.

Onder leiding van scheids van Houten begonnen de 22 acteurs aan het duel. Als snel werd duidelijk dat Warga de huid duur zou verkopen tegen de ploeg uit Leeuwarden. MKV ‘2 9 was in het eerste kwartier beter, maar echt uitgespeelde kansen kreeg het niet. Het moest vooral komen van de speersnelle Carlo Schambach, maar verder wist de ploeg van trainer Hankel elkaar ook gemakkelijk te vinden. Warga ging niet in de achteruit en probeerde mee te voetballen. Dit lukte heel aardig en de eerste kansen waren ook voor de Wergeasters. Bij een corner kon MKV keeper Kevin de Swart de bal niet onder controle krijgen. Warga spits Jurre van der Meulen deed er vervolgens te weinig mee. Even later weer een corner en deze werd door Nils Pol net naast gekopt. Het duel kwam meer in evenwicht, maar in de 26e minuut viel eigenlijk uit het niets de goal voor MKV’29. Carlo Schambach gaf de bal goed voor op Jasper (Jappie) Huigen en hij zorgde met een stuiterend schot voor de 0-1. De doorgaans zo betrouwbare Warga keeper Edgar van IJS zag er hier niet helemaal goed uit. Huigen juichte vervolgens iets te uitbundig, kwam verkeerd neer, en kwam er bij zijn eigen dug-out vervolgens achter dat het mis was met zijn enkel getuige de diepe vleeswond. Het duurde even voor de ambulance er was en vervolgens zag MKV’29 het niet zitten om verder te spelen. Scheidsrechter van Houten kon vervolgens niets anders doen dan het duel te staken. Zal nu vast op een doordeweekse avond worden uitgespeeld. MKV’29 neemt het dinsdag  thuis op tegen Langweer en Warga speelt donderdagavond thuis tegen Boornbergum

Beterschap en een spoedig herstel toegewenst voor Jasper Huigen.