Warga thuis niet uitgeslapen tegen Terschelling, 1-2

Terschelling 1 (zon)

3 oktober 2021 11:45

A. Achttien

Volgens Terschelling trainer Bas Kramer had Terschelling sinds de jaren 90 niet meer  in Warga gewonnen. Dat veranderde met de 1-2 en dat had Warga geheel aan zichzelf te danken. Warga speelde 70 minuten lang slordig, veel balverlies en was in de duels vaak te laat. Niet uitgeslapen op dit vroege aanvangstijdstip van 11.45 uur tegen Terschelling.

Bij Warga waren de gebroeders Gerbens geblesseerd en Jan Wybrandi !! geschorst. In de eerste 10 minuten kon Warga geen grip krijgen op de snelle buitenspelers van Terschelling. Achterin zag het er sowieso niet goed uit in deze fase. Hierna herstelde Warga zich wel enigszins, maar bleef het spel slordig. Wat dit betreft was de 0-1 kenmerkend voor het spel van Warga. Uit een corner trapte Bote Groen finaal over de bal en deze kon vervolgens  simpel worden binnen gewerkt.  Warga drukte hierna wel, maar kon niet echt potten breken. De 1-1 vlak voor rust kwam dan ook uit een dood spelmoment. Bart Boersma kopte uit een corner prima binnen.

Na de thee was het eerste kwartier weer voor Terschelling. Warga keeper van IJs pareerde een goed ingeschoten bal en even later bracht de paal redding voor Warga. Een gewaarschuwd mens zou je zeggen, maar niet voor Warga. Warga back Ype Kerkstra ging even later mee naar voren, maar zijn plaats werd niet overgenomen. Uit de daarop volgende uitbraak kon Warga keeper van IJs eerst nog redding brengen. Echter, de bal spatte voor de voeten van een meegelopen Terschelling speler ( waar was een speler van Warga?) en deze tekende voor de 1-2. Op dat moment niet echt onverdiend. In de laatste 20 minuten gooide Warga alles op de aanval, duels werden nu wel gewonnen en Terschelling moest achteruit. Kansen waren er ook voor Warga en de grootste was wel voor spits Jurre van der Meulen. Op drie meter afstand had hij de bal maar voor het inschieten, maar zijn inzet was te zacht. Scheidsrechter Anne Achttien had de hele wedstrijd onder controle, kon het zonder kaarten af en vond het na 4 minuten blessuretijd welletjes. Warga bleef achter met een kater en voor Terschelling was het met 6 uit 2 de beste seizoensstart sinds jaren. Terschelling mag het volgende week proberen in Zevenhuizen en Warga gaat op bezoek bij De Sweach.