Warga wint in matig duel met 2-0 van Langweer

Langweer 1 (zon)

15 mei 2022 14:00

J.G. May

Net als afgelopen woensdag tegen ONB vandaag schitterende omstandigheden tegen Langweer. Woensdag speelde Warga toch wel teleurstellend met 0-0 gelijk tegen ONB. Warga kreeg genoeg kansen, paal en lat stonden in de weg, maar was niet scherp in de afwerking. Duur puntverlies in verband met eventuele plaatsing voor de nacompetitie. Wat dit betreft verspeelt Warga de laatste tijd onnodige punten. Langweer staat dan wel laatste, maar won van de afgelopen drie wedstrijden er twee. Er moet wel een klein wonder gebeuren wil men het nog redden in de 4e klasse, maar toch. Op 26 september speelde Warga de eerste competitiewedstrijd in Langweer en toen werd het een eenvoudige 0-4 overwinning. Bij Warga Bote Groen geblesseerd, Hessel Gerbens zat wel op de bank maar kwam er niet in en Ype Kerkstra zat bij “oan Tafel”. Mechiel Rietveld, Jelle Heida en Folkert Groen waren hun vervangers.

Warga creëerde vanaf het begin een veldoverwicht. Echter, het eerste kansje was voor de ploeg van trainer Guido Pen.Net zoals tegen ONB speelde Warga slordig. De eerste grote kans kwam op naam van Jilles jan Kooistra, maar zijn inzet ging naast. Toch zou Warga op voorsprong komen. Uit een afgeslagen corner kwam de bal voor de voeten van Bart Boersma en hij gaf de 53 jarige Langweer keeper, Gosse Cox het nakijken. Overigens, Cox keepte een prima partij. Hierna bleef Warga de betere ploeg. Grote kansen kwamen er niet en zodoende ging Warga met een “magere” 1-0 aan de thee.

Daarna hetzelfde beeld. Warga wel beter, maar uitgespeelde kansen leverde dit niet op. De voorzetten waren een prooi voor Cox en in de 16 meter werd te weinig oorlog gemaakt door Warga. Alleen als Jilles Jan Kooistra aan de bal was leefde het publiek op. Zijn “sturm und drang” naar voren toe zorgde in ieder geval voor wat leven in de brouwerij.  Dezelfde  Jilles stond ook aan de basis van de 2-0. Uit zijn voorzet zorgde Frids Fridsma voor de 2-0. Hierna liet Warga de teugels vieren en het was misschien daarom ook wel dat Langweer de lat raakte. Twintig minuten voor het einde het debuut van de 17 jarige Thomas Sinnema. Er gebeurde weer eens wat voorin bij Warga. Thomas is een echte spits, een tikkeltje” lui”, maar wel een neusje voor de goal. Daar gaat de vv Warga hopelijk nog veel plezier aan beleven. In de laatste 10 minuten kabbelde de wedstrijd naar zijn einde en uiteindelijk vond scheidsrechter May het ook wel genoeg. Drie punten en daar is het eigenlijk ook wel mee gezegd.

Warga speelt nog twee wedstrijden. Volgende week naar Zevenhuizen en de laatste wedstrijd is dan thuis tegen de Sweach. Om mee te blijven doen voor de nacompetitie moeten beide worden gewonnen, maar dan nog is men afhankelijk van de concurrentie.