Warga en Deinum komen niet tot scoren

S.F. Deinum 1 (zon)

24 april 2022 14:00

A. Dijkstra

Sportpark Warga
H J Kooistrawei 24
9005RE
WARGA

Een winderige zondag op sportpark Wergea waar Warga het moest opnemen tegen de nummer drie, Deinum. Vooral voor Warga een belangrijk duel, want bij verlies werd de kloof tussen Warga en Deinum wel heel erg groot voor wat betreft nacompetitie voetbal. De ploeg van trainer Remco Bervoets draait de laatste wedstrijden prima. Kijkend naar de laatste 3 wedstrijden dan werd er maar liefst 20 keer gescoord. Warga is de laatste tijd te wisselvallig.
Tegen Deinum kom Warga trainer Onclin geen beroep doen op Frids Fridsma. Een aderlating, want de snelle Fridsma kan voorin voor het nodige gevaar zorgen. Zoals gezegd een harde wind dwars over het veld en daar kwam nog bij dat de grond keihard was. Niet echt de ingrediënten voor een technisch hoogstaand duel. Dat werd het dan ook niet. Twee ploegen die hard werkten, maar echt uitgespeelde kansen waren op de vingers van één hand te tellen. Eigenlijk waren het er maar twee. Nadat de keeper van Deinum onder de bal doorging caramboleerde de bal voor de voeten van Warga spits Jurre van de Meulen, maar zijn inzet kon nog van de lijn worden gehaald. Aan de ander kant een prima redding van Warga keeper Edgar van IJs op een kopbal. Sommige spelers van Deinum juichten al, maar van IJs kon nog net zijn vingertoppen tegen de bal krijgen. De ruststand was dan ook 0-0. Na de thee had Warga de wind in de rug. Het eerste kwartier was nog voor Deinum, maar daarna nam Warga het heft in handen. Echter, wel beter, maar geen kansen. Bart Boersma zou nog alleen op de keeper afgaan, maar kon alleen door een overtreding worden gestopt. De prima leidende Dijkstra uit Oosterwolde gaf geel daar waar ook mensen rekenden op rood. Het bleef uiteindelijk 0 tegen 0. Vooral voor Warga een tikje teleurstellend, maar Deinum is gewoon ook een goede ploeg die niet voor niets op een derde plaats staat. Nu wel gedeeld met Harlingen. Deinum ontvangt zondag koploper MKV’29. Warga speelt vrijdagvond al en wel om 20.00 uur uit tegen Black Boys. Op dinsdag 3 mei speelt men dan nog thuis het restant ( ruim een uur) van de destijds gestaakte wedstrijd tegen MKV’29.