Warga wint, na een slechte tweede helft, met 2-3 van Black Boys

Molenkrite 132
8608XK
SNEEK

Op vrijdagavond moest Warga 1 naar Sneek om daar tegen “cultclub” Black Boys te spelen. De ploeg uit Sneek kreeg op donderdagavond al een gevoelige klap te verwerken, want een eventuele sponsoring van de veelbesproken Johan Derksen ging niet door. Een compleet Warga begon goed aan de wedstrijd en kreeg in de 3e minuut een strafschop van scheidsrechter Gronouwe. Frids Fridsma wed in het strafschopgebied gehaakt en Bart Boersma zorgde voor de 0-1. Na deze opsteker bleef Warga het spel dicteren en na dertien minuten stond ook al de 0-2 op het scorebord van Sneek Wit Zwart. Nu was het Frids zelf die beheerst scoorde. Een goed begin dus van de wedstrijd, maar daarna werd het allemaal toch wat minder. Warga liet Black Boys in de wedstrijd komen en dat moet je niet doen. Black Boys heeft een aantal technische spelers die echt wel een balletje kunnen trappen. Een voorbeeld hiervan is Tolga Yilmas. Ook wel “Tolie de tank” genoemd. Hij is misschien een kilootje of 20 te zwaar, maar met een schitterend doelpunt zorgde hij wel voor de 1-2. Warga begon in deze fase steeds slechter te voetballen en trainer André Onclin schreeuwde zich de longen uit zijn lijf om Warga tot meer dadendrang aan te zetten. Zo nu en dan had dit effect en vlak voor rust kwam dan ook de 1-3 op het scorebord. Na een lange aanval, over veel schijven, werd de bal scherp voorgezet en de Black Boys keeper liet de bal los. Jurre van de Meulen was er als de kippen bij en hij bezorgde de bal bij Iwan Potijk. Deze zorgde voor de 1-3 ruststand. Voor de 5 meegereisde Wergeaster supporters tijd om een bakje thee/koffie te halen in de sfeervolle kantine van Sneek Wit Zwart. Dat “houten”heeft wel iets. Minpuntje was wel dat de verwarming er niet aan stond. Ook in Sneek dus last van Poetin.

Dan het tweede bedrijf. Daar kunnen we eigenlijk kort over zijn. Warga speelde een draak van een tweede helft. Black Boys kwam door Harry Terpstra nog terug tot 2-3 en zodoende werd het ook nog spannend. Dat had Warga geheel aan zichzelf te danken. Bart Boersma kopte nog wel op de lat, maar echt uitgespeelde kansen kreeg Warga niet. Bij Black Boys moest trainer Richard Venema ook nog uit en in de kleren om het elftal compleet te maken na het uitvallen van de Black Boys aanvoerder. Uiteindelijk hield Warga met hangen en wurgen stand, maar wat een verschil met de eerste helft. Dinsdag kan Warga weer aan de bak, want dan speelt men nog het restant ( 63 minuten ) van de destijds gestaakte wedstrijd tegen MKV’29. De koploper verloor zaterdagavond in Deinum met 1-0 en heeft dus wat goed te maken tegen Warga. Warga kan de punten goed gebruiken voor eventuele nacompetitievoetbal. Overigens, Warga begint de wedstrijd wel met een 0-1 achterstand.