Winst SJO Warga WWS JO17-2 in de beker op FVC JO17-2

Zwaluwen Jeugd Beker O17 poulefase Groep 3 37

11 september 2021 10:30

F. Sinnema

Eindelijk, de bal rolde weer in een officiële wedstrijd. Voor de beker moesten wij thuis tegen FVC JO17-2. Het gehele team is, vergeleken bij vorig seizoen, bij elkaar gebleven. Een goed teken. Alleen Jens en Jorrit zijn “nieuw” en Pieter kwam erbij als keeper. De keepers Berri en Pieter wisselen elkaar om de wedstrijd af. Vandaag Berri op goal en Pieter maakt zodoende zijn speeldebuut als linksback. We hebben 13 spelers. Genoeg natuurlijk, maar als Marnick en Jan Roelof (iets met een touw tussen zijn benen) geblesseerd afhaken heb je toch een klein probleempje. Gelukkig konden Stijn en Julian (begonnen op de bank) met ons meedoen. Met Jan Roelof aan de knoppen van het scorebord begonnen we onder leiding van inval scheids Thomas van Wieren ( Libbe was waarschijnlijk wat in de war met de winter/zomertijd) aan de pot. Heerlijk weertje, grens Erwin in een T-shirtje langs de zijlijn en in de eerste 20 minuten een open wedstrijd. We waren aan elkaar gewaagd  (FVC speelt in de competitie een klasse hoger). Het eerste gevaar kwam van onze kant. Een schot van aanvoerder Jens kon nog net worden gepakt door de sluitpost van FVC. Het spel golfde op en neer en we kwamen wat ongelukkig op een 0-1 achterstand. Het werd even later nog erger toen ook nog de 0-2 op het scorebord kwam. De koppies wat naar beneden, maar dat veranderde vlak voor de rust. Jasper zorgde met een vlammend schot ( 1-2) dat we toch nog met een goed gevoel aan de  (hele donkere) thee gingen.

In het tweede bedrijf kwamen we goed uit de kleedkamer. FVC werd onder druk gezet en Julian zorgde al snel voor de 2-2. Nog was de koek niet op. WE KWAMEN OP VOORSPRONG. Julian de bal strak voor en Wytze werkte keurig de 3-2 in het netje. Zo’n voorsprong zijn we nog niet gewend en even later lag dan ook de 3-3 tegen de touwen. Een hoge bal plofte zo in ons strafschopgebied neer, werd niet weggewerkt en de goed keepende Berri kon de gang naar het net maken. Even slikken, de rug rechten en weer op jacht naar de voorsprong. Er kwam steeds meer publiek langs de lijn staan en zij zagen dat WargaWWS wederom op voorsprong kwamen. Wytze gaf de bal goed in de loop van Julian mee en hij schoot de bal vervolgens in de korte hoek. Wat een weelde. Achterin nu stand houden was het motto en dit gebeurde ook. De ontlading was er helemaal toen Stijn de bal ook nog eens hoog achter de FVC keeper schoot voor de 5-3. En ja, dan hebben we het niet meer over die bal van Wytze in de laatste 5 seconden. Leuke pot van beide kanten en voor ons een hele mooie drie punten, goed voor de moraal. Compliment aan het gehele team en scheids Thomas bedankt. Bovenaan in de bekerpoule, wel even wennen. Het schoolfeestweekend in Wergea is nu al helemaal geslaagd. Voor de doordeweekse bekerwedstrijd tegen Blauw Wit’34  17-5 moet nog een datum worden geprikt.

Floris