Warga wint op felheid van De Wilper Boys

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 3 20

19 september 2021 14:00

O. Al Alawi

Na alle festiviteiten, opening Grand café Jan, Feinteboun doarpsfeest Aldtsjerk/Readtserk en de feesten in huiselijke sfeer, nu weer tijd voor voetbal. Voor Warga de laatste wedstrijd in de beker. De 4e klasser moest het thuis opnemen tegen derde klasser De Wilper Boys. Beide ploegen al uitgeschakeld. Warga won dan nog wel van Oldeboorn, De Wilper Boys speelden daar 0-0 tegen, maar tegen St Anna verloor men vrij kansloos met 5-1. Dat was dezelfde uitslag waarmee De Wilper Boys het onderspit moest delven tegen de Bildtkers. Warga was tegen St. Anna verre van compleet, maar vandaag wel weer van de partij Hessel Gerbens, Anton Hobert en Iwan Potijk. De eerste helft was van beide kanten matig. Het verschil tussen de 4e klasser en de 3e klasser was in ieder geval niet te zien. Warga drong wat meer aan en kreeg na 20 minuten spelen een strafschop. Pieter Gerbens soleerde zich in het strafschopgebied en werd vervolgens omver gekegeld. Anton Hobert ging achter de bal staan, maar zijn inzet werd gestopt door de keeper. Even later dan de 0-1. Peter Talsma schoot de bal tegen een tegenstander en de bal caramboleerde vervolgens in de voeten van De Wilper Boys spits. Hij liet Warga doelman van IJs de gang naar het net maken. Vervolgens zag het publiek een vlakke wedstrijd en de ruststand was dan ook 0-1.

Na de thee een feller Warga, maar echt uitgespeelde kansen leverde dit nog niet op. Toch kwam de 1-1 op het niet werkende scorebord te staan. Frids Fridsma werd in het strafschopgebied neergehaald en de toegekende strafschop werd nu wel binnen geschoten. Niet door Anton, maar door Bart Boersma. Warga rook bloed en direct daarna al de 2-1. Een voorzet van rechts werd prima door Bart Boersma tot doelpunt gepromoveerd. Warga had het vervolgens af moeten maken, maar verzuimde. Anton Hobert kreeg zelfs de bal van een meter afstand niet in de goal. De Wilper Boys probeerde het nog wel, maar de uiteindelijk 2-1 winst was na 90 minuten terecht. Warga toonde meer strijd dan De Boys en kreeg hiervoor de beloning. De wisselvallige scheidsrechter Al Alawi had in deze wedstrijd nog 4 keer geel. Warga eindigde door de resultaat als tweede, achter St. Anna, in de poule. Volgende week start de competitie met een uitwedstrijd tegen Langweer. Voor de corona was dit nog de laatste wedstrijd die de Wergeasters destijds speelden.

Floris