Warga verslaat koploper MKV’29 op inzet in de tweede helft

MKV'29 1 (zon)

11 oktober 2020 14:00

Door: Floris Sinnema

Elf oktober. Gaat dit vooralsnog de laatste speeldag worden in 4B. Dinsdag weten we het als Rutte het volk gaat toespreken. Warga moest thuis aantreden tegen de ongeslagen koploper uit Leeuwarden, MKV’29. Met een score van 9 uit 3 stond daar de score van Warga, 4 uit 2 tegenover. Dat had 6 uit 2 moeten zijn, maar vorige week tegen Black Boys liet Warga het helemaal zitten. In de beker verloor Warga in de slotfase van MKV’29 met 1-3 en Warga heeft het traditioneel moeilijk tegen deze ploeg. De laatste keer dat men thuis van MKV’29 won was in het seizoen 2009/2010. Wel met grote cijfers, want het werd maar liefst 10-2. Toen deed er  nog ene Michel de Vries bij Warga mee. Bij MKV’29 wel bekend.

Door de corona maatregelen geen publiek en wat dit betreft een troosteloze ambiance. De ploeg van trainer Jan Hankel speelde in de eerste helft een stuk gemakkelijker dan Warga en creëerde zich ook kansen. Toch hield Warga de nul en dit had men te danken aan de 43 jarige Warga keeper Edgar van IJs en het gemis aan stootkracht van de MKV ’29 aanvallers.  Warga kreeg één grote kans. Het schot van Ype Kerkstra werd prima tot corner gewerkt door MKV sluitpost, Peter Dijkstra. MKV een veldoverwicht, maar tot scoren kwam het niet. Wat dit betreft mocht het niet echt goed spelende Warga blij zijn met de 0-0 ruststand.

Na de thee in het begin hetzelfde spelbeeld. MKV beter en men kreeg een levensgrote kans om de 0-1 op het scorebord te brengen. Het schot van Jeroen de Wind spatte boven Warga keeper van IJs op de lat uiteen. Daar kwam Warga goed weg. Warga wakker en met veel inzet werd getracht om in ieder geval de nul te houden. Bij MKV werd de alleen vocaal opvallende Jasper ( Jappie ) Huigen vervolgens vervangen door trainer Hankel. Dat had Hankel misschien niet moeten doen, want Warga kwam beter in de wedstrijd. Men knokte voor elke meter en MKV moest in de achteruit. Wat dit betreft kwam het doelpunt van Warga ook niet uit de lucht vallen. Anton Hobert gaf de voorzet en Frids Fridsma kon de bal, na een herkansing, achter doelman Peter Dijkstra werken. MKV moest nu komen. Dat probeerde men ook wel, maar elke keer zat er wel een been van een Wergeaster tussen. Met nog tien minuten op de klok viel de beslissing. Anton Hobert gaf de pass en met uitstekend stiffie zorgde Frids Fridsma voor de bevrijdende 2-0. Daar bleef het ook bij. In deze pittige maar sportieve wedstrijd werd er door scheidsrechter Oosterhof uit Steenwijk alleen geel gegeven aan MKV speler Thomas de Boer.

In deze klasse staat het bovenin allemaal vlak bij elkaar en Warga hoort daar ook bij met 7 punten uit 3 wedstrijden.  MKV ontvangt volgende week Zevenhuizen en Warga gaat op bezoek bij Harlingen. Echter, in deze corona tijd weet men nooit of er gespeeld kan worden.