Warga wint met 2-1 van De Walden

De Walden 1 (zon)

27 september 2020 14:00

De competitie begon voor Warga met de wedstrijd  De Walden. In deze coronatijd is het altijd even afwachten of er gespeeld kan worden. Vorige week ging de wedstrijd tussen Zevenhuizen tegen Warga helaas niet door, want een speler van Warga was positief getest. De Walden kwam wel in actie. Het won thuis met 3-0 van Deinum. Het bekerverhaal van Warga werd geen succes. Tegen MKV’29 best een redelijke pot gezien, maar tegen 5e klassers Wispolia en Aengwirden was het niet al te best. In beide wedstrijden werd het 1-1. Bij Warga niet van de partij Jan Willem Sinnema. Hij is nog herstellende van corona. Wietze Wybrandi werd op zaterdag getest en van hem was de uitslag nog niet binnen. Echter, ook het team van Wim Huizing ( bezig aan zijn vierde seizoen bij De Walden ) was niet helemaal compleet.

Mooi voetbalweertje in Wergea en Warga gaf in de beginfase direct zijn visitekaartje af. Eerst schoot Ype Kerkstra tegen keeper Hendrik Visser op en uit een corner kopte diezelfde Kerkstra de bal net over. Warga bleef hierna ook de betere ploeg en wat dit betreft was de voorsprong na een kleine tien minuten ook terecht. Een voorzet van Bart Boersma kon door De Walden keeper Visser niet goed worden verwerkt en de weer van een blessure herstelde Anton Hobert zorgde voor de 1-0 voorsprong. De Walden kon hier weinig tegen overzetten. De wil was er misschien wel, maar voetballend liet men eigenlijk niets zien. Even later verdubbelde Warga de voorsprong met een toch wat dubieuze rol voor scheidsrechter van Houten uit Surhuisterveen. Frids Fridsma werd in het strafschopgebied neergelegd en dit was een 100% strafschop. Van Houten floot echter niet. De bal kwam vervolgens bij Jilles Jan Kooistra en deze ging vervolgens ook in het strafschopgebied neer. Nu floot van Houten wel voor een strafschop, maar velen zagen dit als een goedmakertje. Anton Hobert liet keeper Visser kansloos en de 2-0 was een feit. Hierna een vlakke wedstrijd met eigenlijk geen enkele kans meer voor beide teams.

Na de thee ging De Walden op jacht naar de aansluitende treffer. Dat deed men met veel inzet. Warga ging hierin mee en zodoende werd het in de tweede helft een, voor het publieke, leuke pot voetbal mede ingegeven door de soms wat warrige beslissingen van scheids van Houten. Goed was het niet, maar de strijd was er in ieder geval wel. Warga kreeg nu ook meer ruimte, maar daar deed men eigenlijk te weinig mee. Een vrije trap van De Walden werd schitterend uit de bovenhoek getikt door de 40 jarige sluitpost bij Warga Edgar van IJs. De Walden zette nog een tandje bij. Men kreeg de hulp van de scheids, want ook de strafschop voor De Walden was een hele “lichte”. Eigenlijk was het er niet een. Wieger Sikkema schoot de bal onberispelijk tegen de touwen in de 75e minuut. Zodoende werd het nog een heet laatste kwartiertje. De Walden probeerde het ook wel, maar echt gevaarlijk werd het niet meer voor de goal van de Warga keeper. Warga won zodoende nipt met 2-1. Terecht dat wel, maar men maakte het zichzelf nog onnodig moeilijk. De Walden krijgt volgende week Zevenhuizen op bezoek en Warga gaat naar Sneek op bezoek bij Black Boys.