Warga verliest potje vechtvoetbal van koploper Wilper Boys

De Wilper Boys 1

3 november 2019 14:00

Veel viel er niet te genieten in De Wilp. Daar verloor Wara, in een van beide kanten zeer pover duel met 1-0, van koploper De Wilper Boys

Door: Floris Sinnema

Warga moest op deze eerste zondag in november op bezoek bij de nog ongeslagen koploper, De Wilper Boys. De ploeg van trainer Theo Donker, zijn derde seizoen, won tot nu toe alle vijf de wedstrijden met het doelsaldo van 20 voor en 6 tegen. Bij de Wilper Boys komen de doelpunten op naam van Kees Hille Numan en Niels van de Veen. Zij lieten beide zes keer het vijandelijke net bollen. Warga, de ploeg van trainer André Onclin staat op de vierde stek in de vierde klasse B. Na een goede start van de competitie kreeg Warga te maken met blessures van de spitsen, topscoorder Anton Hobert ook vandaag nog afwezig, maar de vorige week werd dan toch maar weer met 3-1 van Terschelling gewonnen. Niet goed toen, maar wel de punten. In De Wilp een prima grasmat, maar daar stond dan weer tegenover dat er geen programmablad was. Dat zie je niet vaak.

De koploper schoot voortvarend uit de startblokken tegen Warga. Warga werd op inzet en felheid afgetroefd. Daar kwam nog bij dat de passes van de Wergeasters vaak niet aankwamen en zodoende lag het initiatief geheel bij de thuisploeg. De Wilper Boys kwam dan ook na een kwartier spelen op voorsprong. Uit een corner, dat dan wel weer. De verdediging van Warga zag er niet goed uit en Niels van de Veen bracht zijn totaal dit seizoen op zeven. Na deze 1-0 bleef De Wilper Boys beter en agressiever spelen dan Warga. Vooral Kees Hille Numan liet zien dat hij goed kon voetballen. Verder viel Numan op door zijn constante gemekker in het veld en ook lag hij vaak bij het minste geringste op de grond. Dat heeft Numan helemaal niet nodig. Na een half uur de eerste en tevens laatste kans van Warga in de eerste helft. Uit een vrije trap van Jan Willem Sinnema schoot Bart Boersma de bal centimeters naast. De Wilper Boys was dan wel beter dan Warga, maar echt uitgespeelde kansen kreeg men verder niet. Met deze 1-0 ruststand gingen beide ploegen dan ook aan de thee.

In het tweede bedrijf ging Warga mee in het vechtvoetbal van de thuisploeg. Voor het publiek viel er weinig te genieten, maar spannend bleef het wel. Door de zeer warrig fluitende scheidsrechter Langenberg uit Erica wisten beide teams ook niet waar ze aan toe waren en zodoende ontstond er steeds meer irritatie in het veld. De scheidsrechter gaf dan wel zes keer geel, gelijk verdeeld over beide teams, maar had zijn dag niet echt. Door de velde buitelingen en irritaties kwam er geen vaart in de wedstrijd en de spelers waren meer met de scheids bezig dan dat ze aan het voetballen toe kwamen. Warga speelde beter dan in de eerste helft, maar kon zich geen echt uitgespeelde kansen creëren. Echter, dat kon De Wilper Boys ook niet. In de laatste tien minuten was het bij Warga alles of niets. Toen ook kreeg De Wilper Boys keeper Dijkstra eindelijk wat te doen. Eerst werd een schot van Pieter Gerbens onschadelijk gemaakt en even later redde hij prima op een inzet van Bart Boersma. Daar bleef het bij voor Warga. Op basis van de tweede helft wel een puntje verdiend, maar het bleef uiteindelijk 1-0 voor De Wilper Boys. Zondag gaat Warga op bezoek bij ONB.