Dubbele cijfers Warga, Anton Hobert scoort zes keer

Langweer 1 (zon)

6 oktober 2019 14:00

Na vier minuten stond het al 2-0 voor Warga en toen Langweer in de eerste helft ook nog eens met 10 man kwam te staan was de wedstrijd al helemaal gespeeld.

Door: Floris Sinnema

Vandaag voor beide teams de tweede competitie wedstrijd. Het team van trainer Joop Braber is de grote onbekende voor Warga in deze competitie. Langweer, bekend van Riemer van der Velde met zijn hond Beer en het Langweerder skûtsje dat maar niet vooruitkomt, is de competitie begonnen met een 2-3 nederlaag tegen Nicator. Vorige week werd de wedstrijd tegen Boornbergum afgelast. Warga begon thuis met een 2-1 winst op Harlingen en zag de wedstrijd tegen Black Boys in Sneek afgelast. In september al afgelastingen en wat dit betreft kon de jonge milieuactiviste Greta Thunberg (16) wel eens gelijk krijgen. Ook deze wedstrijd een compleet Warga en dus geen reden tot klagen voor trainer André Onclin.

Een vliegende start voor Warga. In de tweede minuut een lange bal van Warner Mink op spits Anton Hobert en hij passeerde de 50 jarige keeper van Langweer, Gosse Koks. Twee minuten later al de 2-0. Na een klutssituatie zorgde Frids Fridsma voor de 2-0. Warga op rozen, tenminste dat dacht men. Warga leunde achterover en liet Langweer het spel maken. Echte gevaarlijk werd het allemaal niet. Toch zou Langweer terug komen in de wedstrijd. Achterin bij Warga zag het er niet goed uit en Sander Drost kon de 2-1 binnen lopen. Warga schrok weer wakker en direct na de 2-1 zorgde Anton Hobert met een schot van afstand, nog wel licht aangeraakt, voor de 3-1. Even later was de wedstrijd eigenlijk al gespeeld toen Langweer met 10 man kwam te staan. Marc de Groot trapte onder de ogen van de goed leidende scheidsrechter de Velde Harssenhorst na en kon met rood gaan douchen.  Met zijn derde doelpunt zorgde Anton Hobert even later voor de 4-1 ruststand.

Na de thee konden alle goede bedoelingen van Langweer direct al de prullenmand in. In de 46eminuut werd het door Wietze Wybrandi  5-1 na verkeerd uitverdedigen. Anton Hoberts zorgde vervolgens voor de 6-1 en na een prima voorzet van de weer sterk acterende Jilles Jan Kooistra, schoot Frids Fridsma de 7-1 tegen de touwen. Met nog twee doelpunten bracht Anton Hobert zijn totaal op zes en het lukte Warga ook nog om de tiende op het scorebord te krijgen. Overigens, verder dan negen ging dat niet. Invaller Jan de Boer zorgde met zijn eerste doelpunt in het vlaggenschip van de vv Warga voor de 10-1 eindstand. Een goed begin voor Warga van de competitie, maar Langweer was deze middag niet echt een graadmeter. Langweer speelt komende zondag thuis tegen Terschelling en Warga krijgt MKV ’29 op visite.