Gehavend Warga verliest kansloos van Bakkeveen

Bakkeveen 1

24 november 2019 14:00

Warga miste  vijf basisspelers en kon daardoor geen vuist maken tegen Bakkeveen. Het jonge Warga, met 16 en 17 jarige spelers, werkte zich een slag in de rondte, maar kwam gewoon kwaliteit te kort.

Het duel voor Warga om weer aan te klampen bij de subtop en Bakkeveen kon de punten goed gebruiken om uit de onderste regionen te geraken. Het team van trainer Tino Slagter, bezig aan zijn derde seizoen, presteert tot nu toe wisselvallig. Met Silvian Siebenga in de gelederen heeft men een speler die tot nu toe zes keer het vijandelijke net deed bollen. Warga begon de competitie goed, maar de laatste tijd worden er onnodig punten verspeeld. Voetbaltechnisch niet minder dan de tegenstander, maar fysiek kan het allemaal nog wel wat beter. De wedstrijd van vorige week tegen Black Boys was daar een goed voorbeeld van. Bij Warga niet van de partij de geblesseerde spelers Yanieck Spithof, Iwan Potijk en Wietze Wybrandi en verder waren Anton Hobert en Bart Boersma ook niet aanwezig.  Zij gingen in Engeland een wedstrijd van Arsenal bekijken. Een leuk uitje, maar minder leuk voor het team, want het zijn toch twee belangrijke spelers.

Bij Warga in de basis de 16 jarige Hessel Gerbens. Een technisch bekwame speler. Hij ziet het spelletje en daar kan Warga in de toekomst nog veel profijt van hebben. Al snel werd duidelijk dat Bakkeveen de beter ploeg was. Het staat waarschijnlijk te laag op de ranglijst, want in Wergea liet men zien dat het best een aardig potje kan voetballen. Het heeft in de bonkige spits, Silvian Siebenga, een goed aanspeelpunt en hij was het ook die Bakkeveen met een geplaatst schot op 0-1 zette. Warga kreeg in de gehele eerste helft geen echte mogelijkheid. Heel Warga schreeuwde wel om een strafschop toen Bote Groen in de 16 meter onderuit werd geschoffeld, maar scheidrechter Pasveer stond te ver van de situatie om dit goed te beoordelen.

In de tweede helft probeerde Warga het wel weer, maar ook nu kwam men gewoon “body” te kort om het de Bakkeveen keeper lastig te maken. Na een kwartier spelen was het eigenlijk al gebeurd voor Warga toen Bakkeveen op 0-2 kwam. Jan Willem Sinnema ging in de fout en Tjalling Dekker kon simpel de 0-2 binnen tikken. Daarna werd het nog een lang half uur voor Warga en uiteindelijk zorgde Silvan Siebenga met nog twee doelpunten voor de 0-4 eindstand. Een terechte overwinning voor Bakkeveen tegen een onmachtig Warga. Volgende week speelt Warga  uit tegen Joure.